Ojojoj...

Nu var det längsen jag skrev och då kommer det klagomål hemifrån direkt. Det har varit en superbra vecka och nu börjar det verkligen kännas att det närmar sig slutet. Det känns lite vemodigt, men det är mycket njut kvar ändå.

Veckans dagar blandar ihop sig lite, men några saker som jag/vi gjort i veckan förutom att dansa:
 
Mött upp Clara på JFK.
Burit mitt och Fridas ca 10 kg tunga paket med vinterklaäder och annat till posten.
Gått runt i SoHo och West Village och köpt svenskt lösgodis. (Clara har ju inte ätit det dean i september och då får man ofra sig ;) )
Gått runt med Frida, Elin och Jason deras kompis vid 5th avenue, Central Park och inne i St Patricks Cathedral. Varit ute med dem och Clara på en mysig källarklubb där det var mycket bra musik och mycket dans.
Ätit glass under Brooklyn Bridge och sedan gått över den.
Visat min skola och promenerat runt i Chinatown och Little Italy.
Myst i Washington Square Park där vi fick se ett flertal knasiga människor. Bland annat en mamma med ett ca 1årigt barn som tog fram sin parfym och sprutade först på hela barnets huvud och sedan överallt på sig själv. Varit uppe i Empire State Building för att uppleva utsikten både i dagsljus, solnedgång och mörker.
Åkt kabinlift över till Roosevelt Island och myst lite under träden där.
Ytterligare en utgång, med Clara, Elin, Frida och Karin G. Coolt ställe med bra dragig musik och två våningar varav den översta utan tak.
Ätit/fikat på favvofik på Mulberry Street.
Alex mellanlandade en sväng med hela familjen och jag fick äran att visa dem Times Square.
Sista kvällen med Clara blev det mys i Little Italy. Först pasta och sedan latte och italienska bakverk.
Jag har även sett min första kändis sen jag kom hit. Det är inte vilken kändis som helst, utan självaste Peter Siepen som strosade runt med sina föräldrar.

Det har varit toppenväder hela veckan. Igår när vi kom hem vid 11 på kvällen var det 25 grader ute. Och idag har jag legat på taket och solat. 21 dansklasser kvar, och 9 dagar kvar innan jag åker ut för att bo hos Frida en sväng. Kram och godnatt på er


kommentarer
Postat av: Mamsi

ÄNTLIGEN Karin. VAD vi har väntat. Det verkar som om du haft en innehållsrik vecka.Sånt tempo som du är van att ha när du är här hemma.

Ha det bra och kram från mig.

2012-04-18 @ 13:50:16
Postat av: Karin

Ni är goda ni, ja det har jag. Det känns bra. Men nu degar jag igen. Detsamma, stor kram!

2012-04-18 @ 18:20:46
Postat av: Nina

Bra med uppdatering, tycker Lena också ser jag :) men kan du inte hitta nån cool kändis karis, peter har jag sett i karlstad hihi…. sluta dansa o hitta bara fräna fräna fräna saker så vi kan ha fräna stunder och berätta och fräna saker. fränt.

2012-04-18 @ 19:30:55
Postat av: Karis

Jajjamän, ja precis men det var gulligt ändå att han gick där med sina föräldrar liksom :) Jag försöker allt jag kan men dansen är väldigt rolig och frän den också.

2012-04-19 @ 06:37:03

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

kommentar:

trackback
RSS 2.0