Dansadansa

Hej alla goda, nu har jag börjat känna på hur det är att dansa flera timmar varje dag och inte bara dega. Det är tufft! Mycket träningsvärk och mycket koreografi. Det kommer nog att ta ett tag att vänja sig och hitta vilka klasser som passar. ("Slow beginner ballet" har hittills passat mig perfekt!)

Efter en 2 timmars-klass i "contemporary jazz" köpte jag idag 2,5 hg amerikanskt lösgodis för 50 kr. Det var nog bara okej 1 gång... Mannen som stod i godisaffären frågade om jag pluggar här i New York. När jag svarade att jag går på en dansskola, så sa han:
- Oh, that's why you look so skinny.
Amerikanerna har inte riktigt samma skala som svenskarna när det kommer till storlek...

En anledning kan ju vara att det är socker i precis allt som finns här. Det verkar inte som att de vet om att det är ohälsosamt med så mycket socker heller. Hittills har jag hittat en naturell yoghurt utan jättemycket socker, pectin eller "corn syrup" i och inga osötade flingor. Fetthalten i all yoghurt är dock 0 eller 1 %. Amerikaner är konstiga.
Puss & Godnatt

kommentarer

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

kommentar:

trackback
RSS 2.0