Mysdag

Idag har det varit en mysdag typ hela dagen, tog mig bara utanför dörren för att köpa mig ett par balettskor och några matsaker. (Bilden på skorna är på förfrågan av Stinis.) USA slutar inte förvåna mig... I alla butiker där de använder plastkassar när man handlar, så är kassarna för tunna vilket resulterar i att de packar i dubbla kassar åt en hela tiden. Miljövänligt och bra! Sedan vet de tydligen inte vad bakplåtspapper är utan verkar använda aluminiumfolie istället att baka sitt bröd på. Jag hittar det ändå till slut, men inte förrens i den tredje matbutiken. Kvällen bestod helt och hållet av semlebullsbak och mys med Katarina.

Imorgon kommer Frida till mig från Long Island, då blir det mycket stros och förhoppningsvis musikal på kvällen.

Godnatt!






kommentarer
Postat av: Elin

Hej!

Snubblade in på den här bloggen och såg att du dansar i NY, Vilken skola och hur gick du till väga? Hur fick du lägenheten du bor i? Skulle bli jätteglad för svar eftersom jag själv önskar att dansa i NY!

2012-01-27 @ 14:39:46
Postat av: Kusin Malin

Nu är jag här och kikar. Så kul att du hittat hem i denna fantastiska stad. Jag drömmer mig tillbaka till min tid där och tänker på när jag också strosade ensam längs gatorna. Känner igen problematiken med utbudet i mataffärerna, det är lite krångligt i början men man lär sig tillslut. När börjar du dansa?

Kram

2012-01-27 @ 14:50:32
Postat av: Alex

Gud va gott med semlor och fina balettskor

2012-01-27 @ 22:49:47
Postat av: Nina

Tänkte bara skriva att jag tycker om dig :) Längtar tills du kan skriva om din första dansklass! Tusen pussar från en mindre cool storstad..

2012-01-28 @ 00:42:24
Postat av: Karin

Hej Elin! Vad kul :) Jag ska gå på Dance New Amsterdam (DNA) och har valt: Internationel Student Visa program. Jag börjar på onsdag så jag vet ej hur det kommer att vara än, men jag gick in på deras sida och skrev ut papper och skickade till dem om jag ej minns fel. Boende för mina första 2 månader hittade jag på blocket och resten av tiden får jag lösa senare ;) Här är min mailadress om du har fler frågor eller funderingar. Jag har mkt info som kan vara bra att ha inför resan med visum och sånt också om du ska åka hit. [email protected]

2012-01-29 @ 06:07:59

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

kommentar:

trackback
RSS 2.0