Fullt upp

I fredags var det dags för flytt igen. Och den här gången var det flytt till porten bredvid och Margaret från Irland. Grejen var den att när jag kommer hem efter en hel dags dansande så hade det blivit lite kaos och missförstånd, så alla mina grejer var en enda röra i mitt gamla rum hos Katarina. Men vid kl. 10 på kvällen började jag iallafall lasta över grejer. Förstår inte vart alla grejer kommer ifrån...

På lördagen fixade jag iordning lite och mötte sedan upp Frida. Vi åkte så småningom upp till Harlem för att låna lite internet av Starbucks och boka boende på Jamaica. När de två veligaste personerna som finns ska bestämma och planera, så tar det en stund så när vi låg i sängen kl. 02 så var fortfarande inget bokat.

Söndagen startade med klippning hos en svensk tjej från Karlstad och en indisk lunch i närheten. Sedan var det raka spåret till det mysiga fiket Crazy Bananas för att låna deras internet och slutföra bokandet. Nu är det alltså klart vart vi ska bo och vi får se tre olika ställen på våra 11 dagar därborta vilket känns super.

Hejdå till Frida och vidare för att träffa Helena Kamp och hennes kompis som var i New York för stunden. Lite stros med dem i Chinatown och uppåt för att sedan spendera resten av kvällen på ett mysigt café med underbara mackor och kakor. Helena var dock lite missnöjd med att hon råkade få med chips som tillbehör till mackan.

Idag har det var hur varmt som helst och jag promenerade genom hela Central Park på östra sidan i shorts och linne innan det var dags för dans. Det finns så mycket att se och göra här så man blir alldeles tokig. Man kan helt enkelt inte göra allt utan man får prioritera. Tur att jag har Frida att diskuttera med och att vi ringer gratis till varandra.

/K

 


kommentarer
Postat av: Mamsi

Får du nån som går på Lejonkungen med dig?

2012-03-20 @ 19:31:30
Postat av: K

Det verkar som det, men annars tänker jag nog gå själv :) Vill verkligen se den!

2012-03-21 @ 01:57:32
Postat av: Jenny

Se den! Scenografin och alla lösningar med olika djur och dansare är jättehäftiga. Gå själv, man pratar ändå inte med någon under föreställningen! Phantomen på operan är oxå värd att se, en musikal som är äldre än dig men som fortfarande håller och går för fulla hus runt om i världen.



Kram!

2012-03-21 @ 10:01:54
Postat av: Ninininick

Jamaica ligger i Oslo

2012-03-26 @ 17:59:00

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

kommentar:

trackback
RSS 2.0