Torsdagfredaglördagsöndag

Inget internet eller tv på några dagar, men nu är "problemet" löst och hej på er :)

I torsdags hade jag balett på schemat och det gick väldans mycket bättre än vad det gjort förut. Det är en bra lärare jag har som berömmer när man utvecklas, det är kul.

I fredags var det african contemporary, där jag var ensam på lektionen med läraren vilket var knas men skönt på ett sätt då allt kunde gå lagom snabbt. Vi gjorde skön uppvärmning och en rolig kombination till afrikansk musik. Det hade förstås varit roligare men några fler där, men men.. Efter dansandet gick jag runt på lower east side och försökte hitta en massa olika butiker, ingen shopping men absolut en mysig tur som avslutades med en nutella-banana-crepe på mitt favvoställe på Spring Street. Tunnelbana hem för att se på en film jag lånat på bibblan. Letters to Juliet hette filmen. Den var absolut gossig men lite väl förutsägbar emellanåt kanske.

I lördags bestämde jag mig för att gå upp i tid och se om det fanns biljetter kvar till AT&T American Cup i artistisk gymnastik, i Madison Square Garden. Det fanns det och jag hamnade bredvid en man på ca 65 år som inte hade varit gymnast själv men som gillar att titta på gymnastik. Vi pratade väldigt mycket vilket var väldigt trevligt. Sen promenerade jag runt lite och hittade en stor pärlbutik och en tygbutik med bara coola stretchtyger(typ gympadräktstyger). Mood Fabrics hade tyvärr stängt när jag kom.
17.55 kom Frida till Penn Station och då gick vi uppåt och hamnade som vanligt på Times Square. Vi hittade ett par bra butiker som vi inte varit inne i tidigare och sedan blev det middag på AppleBee's.

Idag gick vi också upp i tid för att avverka lite saker från våran lista. Vi startade med en promenad genom Harlem och tunnelbana ner till Grand Central. Sedan FN's högkvarter och sedan buss uppåt på Upper East Side. Hamburgare och Snapple på ett lunchställe och sedan en promenad till Carl Schurz Park. Vidare ner till Dylans Candy Bar som är en helt galen godisaffär.
En sväng förbi Applestore för att låna lite internet, också ett galet ställe som är öppet dygnet runt alla dagar på året. På dagarna jobbar ca 350 personer i butiken och på nätterna ca 200 personer.

Sedan återvände vi till Penn Station och tog en varsin smoothie innan jag vinkade av Frida vid Railroaden. Vi trodde att smoothisarna skulle vara nyttiga och goda då det stod att de skulle innehålla jordgubbar, banan och youghurt. Men som vanligt här borta så måste det ha varit en stor mängd socker i, vilket inte gjorde den alls så smarrig som jag hoppats på.

Hoppas ni haft en lite osockrigare helg och godnatt på er /K

 
Vänstra för dig Ninis, visste inte att ni ägde en delikatessbutik på Lower East Side.
Högra är små gymnaster på hela läktarna och skön stämning i stort MSG.

  
Gympadojjorna är på som vanligt och godisbutiken är svår att beskriva, men tre våningar med bara godsaker och en egen kanin säger ju lite iallafall.

kommentarer
Postat av: Mamsi

Kul att du fick en dos av gympa till slut :)

2012-03-05 @ 16:36:47
Postat av: K

Ja det var välbehövligt :)

2012-03-05 @ 17:26:40
Postat av: nina

klart vi gør, gillar ju att servera karis goda saker:)

2012-03-09 @ 12:47:07

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

kommentar:

trackback
RSS 2.0